Kõik on uus sept...veebruari kuus ja märtsis ja aprillis ja...

Lirts-lärts, käes on märts. Seda lausejuppi teame vist igaüks. Kui aknast välja vaadata, siis jah, tõesti on märts. Päike sinetavas taevas, kuid kui välja minna, siis juba uksel haistab ninaots ja kõrvanukid külma. No kus see lärts ja lirts siis on?! Viimane nädal on ööd ehmatanud oma külmaga, kuid õnneks taevalaotuse valgust ja sooja pakkuv tuli paneb katuselt siiski lume sulama ja vee tilkuma. Viimased hommikud on meid tervitanud meid krõbeda külmaga, ikka üle 20 miinuskraadi on päikesetõusu ajal. Prrr... Tulev öö pidi selle aasta külmim ilmselt tulema. Lapsed juba rõõmustasid, et enne kevadvaheaega saab veel külmapühasidki :)
Aga egas see suur miinus neid niikuinii päästa. Meil bussijaam on mõnikümmend meetrit majast ja elutoa aknast on näha bussi tulekut hea mitu km taha. Preilid JE astuvad välja, kui buss on 800 meetri kaugusel eelmises bussijaamas- naabrilapsed on kaugemalt ja on niikuinii tavaliselt bussi ootamas ja nende kanda, siis bussi peatuses pidamine. Mugavused ma ütleks! Ja päeval on ju -10 kraadi umbes.

Minu uus amet tervitas mind 25 veebruaril. Esimene erialane töö. Emotsioone on erievaid. Esimese nädala kohta ütlen järgmised sõnad:  Sellesse on jäänud palju erinevaid emotsioone alates siirast rõõmust teha tööd, mille teadmiste vundamenti sai laotud 5 aastat, ja lõpetades tundega, et kahe kõrva vahel toimus tuumaplahvatus, mis hävitas kõik ajurakud ning alles ei tühjus. Aga ma olen rahul- õpin ja kohanen; iga päev pakub väljakutseid, uusi teadmisi ja oskusi. :)

Teine nädal pakkus juba tunduvalt vähem tuumaplahvatusi, mõni mikromõõtmetes oli ikka, kus arunatuke oli peast pühitud ja ahastus tuli oma rumalusest peale. No selline vastik abitus! Ent juba sain iseseisvalt tööd teha nii, et suurema osa ajast ei käinud küsimas ja palumas abi, nõu või näpunäidet. Suhtumine on ülimõistev ja nõunik ikka ütleb, et peangi kõigilt ja palju küsima. Tal on loomulikult õigus ja nii ma siis käin ja kraabin mööda koridori uste taga. Osakonna juhataja viskas juba nalja, et küllap ma aru saan, mil aeg on iseseisvuda- kui kabineti uksed lukku keeratakse seest ja enam sisse mind ei lasta :)
Tööjuures kuulan juba maad, kuidas suhtutaks sellesse, et ma kooli tahan tagasi minna. Mitteerialast hobivärki õppima Räpinasse :). No vot ei oska ilma õppimata olla, ilma koolis käimata. Mis sest , et käsil hetkel nii esimene kui ka teine klass. Tahan veel! :)

Aiarindel on ootuse aeg. Tuppa toodud (kase)oksad läksid hiirekõrvadesse 6 päevaga, mis annab lootust kevade lähenemisest, kuigi ilmateade seda just ei luba. Täna ööseks prognoositav kohatine -27 on ikka karm. Surfasin oma piltide seas, et meenutada eelmist aastat. Leidsin ühe foto, mis tehtud 20 märts 2012. Lumi on üsna paks ja Abikaasa koos lastega suuskadel talvemõnusid nautimas. Ilma fotota ei usukski, ent peale seda tuli ka see kevad õige kiiresti. 
Praegust sillerdab lumi sootuks teisiti kui talvel, olete täheldanud?! Need tuisud tõid lumelisa korralikult ja isegi kokkuvajununa on vallid suured.  Õnneks on meil päike- mõnus suur ja soe. Tema käimise kaar on iga päevaga pikenenud. Just eile mõtisklesin, et vaevalt kolme kuu eest oli kell 4 juba hämar. See minu ajaarvamine käib ikka jaani ja jõulu järgi. Kas sammukese võrra lühemaks või pikemaks.

Kuigi ma ei ole teab mis talvefänn (mis ei tähenda, et ma ei hinda seda vaimu ja hingekosutusaega, aga vasikavaimustust pole lihtsalt), siis on mul isegi hea meel, et see südames iga rakuga oodatav kevad veel pole täies jõus meieni jõudnud. Oleks trööstitu elada umbes kuu porise ja heitliku ilma saatel (mis ilmselt niikuinii tuleb), kus täna sajab lund-lörtsi, homme on päike ja sula ja siis sajab jälle lund... Ei mõjuks see hästi ei lillepeenrale, hingele, autoga sõitjatele ega jalavarjudele. Selline не мяса, нет рыба ilm. Kuu faasidele pilku heites võiks arvata, et selline külm talvine märst püsib veel nädalakese kindlasti. Kui ilm ei muutu kevadisemaks 18-19 märtsi, siis 26 kuupäev sel kuul peaks siiski selle kaua oodatud kevade tooma.

Taimi maha saanud ikka pole, aga luba uuel nädalal selle ette võtta. See pole küll kooskõlas kuuga, aga no mis teha. Vaatan korra külvikalendrisse ja püüan siis sellegi alusel toimetada. Maha panen kindlasti tomati ja kurgi ning hoian pöidla peos, et nad sel aastal mul ka kasvaks. Taime valgustoru ostan ka. Natuke olen ringi tuuseldanud ka netiavarustes meie oma Eesti seemnepakkujate kodulehtedel ja näpud hakkavad nii mõnegi järgi sügelema, ent pean ikka kõvasti plaani enne, kui tellima hakkan. Ühe koha peenraplaan vaja teha, siis saab taimi valima hakata.

Aga uudishimu väljasulanud aeda näha on suur. Seniks aga kasutavad mu preilid oma fantaasiat ja naudivad talverõõme otse lillepeenralt liugu lastes. Ja egas ma keela ka, lund on mäele kuhjunud tubli 50-60 cm. Ja kauaks seda kelgurõõmu enam ongi.

Ja üks asi veel. Ma tänan Teid kõigi imeliste sõnade ja soovide eest! See annab jaksu ja ilmselt jagub nii õnne kui ka jaksu ja rohelist tuld kõigisse mu tegemistesse :) Maani kummardus!
Väljas on praegust -16 ja taevas kiravad tähed nagu kristallid 

Kommentaarid

  1. Kevad murrab läbi miinustegi :) Esimesed kolm kuud on täiesti normaalne kohanemisaeg. Ja hea, kui on kelleltki küsida. Mõned sabad jäävad sinna kolmandasse kuusse, aga kõik muus loksub paika, kodune elu ju ka muutub. Hea, et asi algas veebruaris, koos kevadega oleks veel hoogsam.

    Edu :)!

    VastaKustuta
  2. Tore, et Sul kenasti läheb ja tore, et Sa ikka blogid ka. Sa küsisid ühes mu kommentaaris, et milliseid taimelehti ma vaatan. Neid on hiigla palju, aga, et Sulle midagi soovitada, peaksin ma teadma, mis Sind hetkel kõige rohkem huvitab, kõike ju niikuinii korraga osta ei saa. Alustada võiksid aga ehk kodumaistest kataloogidest, vaata näiteks Aiasõbra, Aavikuemanda, Kaevandi, Nurga, Risttee talu jne kodukaid, kui Sa neid ei leia, saadan lingid

    VastaKustuta
  3. Palju õnne uue töökoha puhul! Magasin selle uudise kuumana maha, aga eks ta ole ju ikka veel uus ja tore! :)

    VastaKustuta

Postita kommentaar