Tuvastamine (Avita!) ja rõõmu-muret ka

Olen jupil ajal püüdnud välja selgitada, mis taimega tegu on. Ausalt öeldes, muidugi väga püüdlik ma selle juures ei ole olnud. Aga nüüd tahaks ikka väga teada. Kui me 9,5 aastat tagasi siia elama tulime, siis laius selle taime mets meil siin. Okkalised lehed polnud just kuigi sõbralikud me vastu, samas õis on dekoratiivne. Üks teadja teadis rääkida, et taime armastavad kimpude loojad. No ma ei tea, ehk tõesti. Aastatega oleme sellest "lillest" vabanenud suuresti niidetavas osas, ent kolekohtades on teda siiski. Ja mõnes kohas olen ta ka jätnud- dekoratiivne ju siiski ka natuke :)


Ehk aitavad teadjad? PS! Kes soovib, andke teada- jagan lahkusega :)

Ilm oli kuum, 31,8 kraadi varjus, vihma on natukene tulnud, aga aed vajab nii väga veel.  Ligi 3 meetrinre tiik on sisuliselt kuivaks saanud. Nüüd peaks kopamehe kustuma ja selle puhtaks teha laskma!

Täna sai algust tehtud sügisese istutamise hooajaga- maha said siberi kontpuu, kaunis veigela, kukerpuu ja kolm hortensiat. Ootasidteised vaesekesed kevadest saati potis. Abikaasa, kes mul ikka räägib, et mis kasu sest lillepeenrast ikka on ja üks raha välja viia (milles on tal 100% õigus), on mul ilmselt keskea kriisi jõudmas või hammustas tedagi miski lille-aia-peenra palavik. Aitas istutamise juures ja avaldas nn paraadpeenra juures nõu + see et ta mulle hostad ostis- ise ja vabal tahtel :O.
 Tema arvates võiksid rohkem vaeva ja hoolt vajavad roosi tagaaias olla ja paraadpeenra võiks rajada madalakasvulistest okaspuudest, sekka mõni värvilaik heitleheliste madalate põõsaste seast, ilmestamiseks mõni maakivi ja peenrakatteks kergkruus või killustik. No briljante mõte ma ütleks! ma olen pahviks löödud, samas kui enda mõte oli korra sellel rajal ka endal käinud, vajasin ma seda tema hinnangut.Nüüd ma siis istutasin end arvuti taha, säran rõõmusalt ja kuulutan maailmale, et mu Abikaasa on SUPER. Lisaks on avatud brauseri aknad, milles ammutan ideid rajamise ja paigutamise osas ja juba ka vaatan, mis taimed mu aeda võiksid Kanada kuuse, ühe elupuu, mägimänni ja madalakasvulise hariliku kuuse kõrvale potsatada. Elu on imeline...
Pagan, tööl käimine kammitseb loovuse lainet ja liikuma peaks hakkama uneriiki! Aga homme unkistan edasi ja seekord kavatsen siiski ka mingi plaani joonistada, et visuaalne pool saaks silme ette enne taimede maha panemist- aga, eks olen seda ennegi plaaninud :D

Kommentaarid

  1. Su pilti on veidi kehvasti võetud, taime kõrgus on ka märkimata, meenutab mesiohakat. Ogaputkedel on kõigil krae selle ogalise nupu ümber.

    Kui Sa aiaplaani teed, ära arvesta ainult sellega, millised taimed kõrvuti head välja võiksid näha. Kõige rohkem on vaja arvestada pinnasega ja valguse-varju vaheldumisega.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Palun vabandust, unustasin kõrguse märkimast. Pikakasvuline. Vanasti aias vohades oli ta ikka selline 1,5-1,7 meetrit, kõrgemgi veel. Aga mesiohakaga võib tegu olla küll.

      Ma püüan arvestada Su nõuannetega! olen ma seda öelnud, et hindan seda nõu väga?! kui mitte, siis siinkohal parandan vea. :)

      Kustuta

Postita kommentaar